Ik heb een vraag, bij wie kan ik terecht?
Indien u vragen heeft tijdens uw bezoek in onze bioscoop kunt u altijd terecht met vragen of opmerkingen bij een van onze collega’s. Tevens is er op elk moment van de dag een leidinggevende aanwezig. Uiteraard is het ook mogelijk om ons altijd te mailen, dit kunt u doen met uw vraag/opmerking naar info@royal-echt.nl
Verlies van waardevolle spullen, wat nu?
Na elke voorstelling wordt de zaal gecontroleerd door onze collega’s. Aan onze kassa kunt u terecht direct na afloop van de film indien u iets verloren bent in de zaal. Mocht u er pas op een later moment achter komen dat u iets bent verloren kunt u ons bereiken via 0475-481369 of ons bezoeken tijdens openingstijden.
Zijn posters en stands gratis af te halen/te kopen?
Naast onze kassa staat een ton met daarin posters die gratis zijn mee te nemen. Het is niet mogelijk om posters te reserveren. Posters worden pas in deze ton gestopt nadat de film in zijn totaliteit uit alle bioscopen is. Het is mogelijk dat van sommige films géén posters worden weggegeven, dit op last van de filmmaatschappij en/of de distributeur. Het is dan ook ten strengste verboden om posters op een later tijdstip door u verder door te verkopen. Stands zijn niet te reserveren en worden door ons ook niet weggegeven.
Wat betekent de Sony 4K beeldkwaliteit?
De Royal Servicebioscoop heeft in alle zalen de beschikking over Sony 4K-projectoren. Met de Sony 4K-projectoren heeft de Royal Servicebioscoop vier keer beter beeld dan alle andere omliggende bioscopen! Dit komt tot uitdrukking in zowel 2D als 3D films. Normale projectoren hebben een resolutie van 2048×1080 pixels, terwijl 4K projectoren een resolutie hebben van 4096×2160 pixels. De Royal heeft als enige bioscoop in Nederland alle zalen voorzien van 4K.
Zijn jullie ook geopend met de feestdagen?
De Royal Servicebioscoop is 364 dagen per jaar geopend en altijd met de feestdagen. Alleen op oudejaars avond is onze bioscoop gesloten. Wel draaien we op oudejaarsdag matinee voorstellingen.
Ik heb al enkele keren gebeld, maar krijg jullie niet te pakken
Kan er bij jullie gepind worden?
Bij onze ticketkassa is het mogelijk om te pinnen, graag zelfs! Helaas kan in onze zalen niet gepind worden voor uw drank- en etenswaren. Het is wel mogelijk om kleine bedragen bij onze ticketkassa te pinnen. Tevens is het mogelijk om voorafgaand aan de voorstelling cashgeld bij te pinnen indien gewenst aan onze kassa. Dit kan tegelijkertijd met de aankoop van uw ticket. Zo beschikt u altijd over cashgeld, ook in de zaal.
Ik heb een opmerking / klacht of ben niet tevreden over jullie service. Wat kan ik doen?
Wij doen er alles aan om iedereen een prettige voorstelling te bezorgen en hebben service hoog in het vaandel staan. Desondanks kan er altijd iets gebeuren waardoor dit niet optimaal tot zijn recht komt. Geef dit dan, indien mogelijk, meteen aan bij een van onze collega’s zodat wij ook meteen actie kunnen ondernemen. Indien dit niet mogelijk is, stuur dan een mailtje naar info@royal-echt.nl. Met berichten achteraf kunnen wij onze service op dat moment helaas niet verbeteren.
Welke films draaien er vandaag?
Hoeveel weken draait normaliter een film?
Vooraf is het lastig om aan te geven hoeveel weken een bepaald film draait. Dit hangt sterk af van het succes van de desbetreffende film. Het is niet mogelijk om op voorhand aan te geven hoeveel weken een film draait, u kunt er echter wel van uitgaan dat ‘grotere’ titels meerdere weken te zien zullen zijn.
Wanneer gaat een bepaalde film in première?
Onder de kop ´Verwacht´ kunt u zien welke films op korte termijn te zien zullen zijn in de Royal Servicebioscoop met daarbij de dag van de première. Het is mogelijk dat er van betreffende films een voorpremière georganiseerd zal worden. Dit zal een paar weken voorafgaand van de release bekend worden gemaakt op onze website.
Waarom zie ik film X niet tussen de verwacht lijst staan?
In onze verwacht lijst staan alleen de films die ook daadwerkelijk te zien zullen zijn in de Royal Servicebioscoop. Staat jou film er nog niet bij? Dan betekent dit hoogst waarschijnlijk dat het nog niet bekend is of de betreffende film in de Royal Servicebioscoop vertoond zal worden. De verwachtlijst wordt wekelijks aangevuld met nieuwe films. Films die pas over enige tijd worden gereleaset kunnen nog van releasedatum veranderen. Houdt onze verwachtlijst daarom wekelijks in de gaten.
Waarom staat het filmprogramma niet online?
Een filmweek loopt in Nederland altijd van donderdag tot en met woensdag. Tevens wordt het filmprogramma wekelijks aangepast aan de wensen van onze bezoekers. Om deze redenen wordt het filmprogramma bekend gemaakt op maandagavond via onze website voor de komende speelweek. Vanaf dat moment is het ook mogelijk om tickets online te reserveren of te kopen aan onze kassa.
Hoe zie ik of een kinderfilm Nederlands of in de originele taal gesproken is?
Op onze website staat achter de kinderfilms weergegeven of deze Nederland of in zijn originele taal is gesproken. Dit kunt u aflezen door achter de film de combinatie NL(Nederlands gesproken) of OV(Originele versie) te zien. Overigens staat dit alleen maar aangegeven indien hierover twijfel kan bestaan. Staat het niet aangegeven, dan kunt u er automatisch van uitgaan dat de betreffende kinderfilm Nederlands gesproken is.
Zit er een pauze in de film?
De Royal Servicebioscoop is een servicebioscoop waar u gedurende de voorstelling uw gewenste drank en versnaperingen kunt blijven bestellen. Om deze reden is er géén pauze in de bioscoop. Zo kunt u ongestoord blijven de genieten van de voorstelling en wordt u niet abrupt uit de film getrokken.
Ik ben een man maar wil ook graag naar de Ladies Night
Uiteraard is de Ladies Night ook te bezoeken voor mannen. Houdt er wel rekening mee dat de Ladies Night georganiseerd is voor een specifieke doelgroep en dat de avond daarom heen ook zo is ingericht.
Ik ben een standhouder, kan ik met mijn eigen stand of kraam op de Ladies Night staan?
De Royal Servicebioscoop is altijd op zoek naar nieuwe standhouders. Neem hiervoor contact op via evenementen@royal-echt.nl voor meer informatie.
Is het nodig om te reserveren voor de film?
Het is altijd aan te raden om te reserveren voor een film. Zo bent u altijd zeker van uw zitplaats. Daarnaast plannen wij op basis van het aantal reserveringen ook altijd extra mensen in. Indien u reserveert kunnen wij u ook altijd bereiken bij ongeregelheden, zo komt u nooit voor verrassingen te staan. Het is dus niet alleen nodig om te reserveren wanneer u drukte verwacht.
Tot wanneer kan ik mijn gereserveerde kaarten ophalen?
Kaarten die gereserveerd zijn, kunnen tot 15 minuten voor aanvang van de voorstellingen worden opgehaald. Daarna hebben wij het recht om deze gereserveerde kaarten aan anderen te vergeven.
Ik heb gereserveerd voor een film maar geen bevestiging ontvangen, wat nu?
Het kan voorkomen dat u géén bevestigingsmail ontvangt na uw reservering. Dit is niet wenselijk. Het is dan ook aan te raden nogmaals een reservering te plaatsen. Echter, het kan enige tijd duren voordat u een bevestigingsmail ontvangt of de bevestigingsmail is terug te vinden in uw spambox of ongewenste mailbox. Indien u geen bevestigingsmail heeft ontvangen raden wij u aan nogmaals te reserveren voor de betreffende film tot u een na enige tijd de bevestigingsmail ontvangen heeft.
Ik ben de bevestigingsmail van mijn reservering kwijt, wat nu?
Indien u uw bevestigingsmail niet meer kunt terugvinden of per ongeluk heeft verwijdert volstaat nog altijd uw achternaam. Uw reservering wordt ook op uw achternaam opgeslagen. Als u uw achternaam aan onze collega achter de kassa doorgeeft kunnen wij uw reservering in ons systeem terugvinden.
Kan ik ook telefonisch reserveren?
Uiteraard is het mogelijk om tijdens openingsuren te reserveren. Onze openingsuren vindt u hier. U kunt ons bereiken via 0475-481369.
Ik ben de reserveringscode vergeten, wat nu?
Geen paniek. Uw reservering wordt ook op uw achternaam opgeslagen. Als u uw achternaam aan onze collega achter de kassa doorgeeft kunnen wij uw reservering in ons systeem terugvinden.
Hoe reserveer ik voor het balkon?
Het is momenteel nog niet mogelijk om een specifieke reservering te plaatsen voor het balkon. Onze collega aan de kassa zal aan u vragen of u op het balkon wil plaatsnemen indien de betreffende film draait in één van onze twee zalen met balkon.
Ik wil online reserveren voor een film, maar er staat ‘bel ons’?
Een uur voor aanvang van de film komt er automatisch ‘bel ons’ te staan in plaats van ‘reserveer nu’ omdat online reserveren dan niet meer zinvol is. Het betekent niet automatisch dat de zaal dan al uitverkocht is. U kunt dan het beste gewoon naar de bioscoop toekomen en uw kaartjes aan de kassa bestellen.
Wat kosten filmtickets?
Bekijk de prijs van alle soorten tickets op deze pagina.
Waarom zijn sommige films duurder?
Het is mogelijk dat een betreffende film een 3D voorstelling betreft. Hiervoor dient u een 3D-toeslag te betalen van €1,50 boven op de geldende reguliere entreeprijs. Daarnaast hebben sommige films een speelduur van >139 minuten. Bij deze zogenoemde lange films rekenen wij een toeslag van €1,-.
Wat is een VIP-card?
Een Royal Vip-card is het loyalty systeem van de Royal Servicebioscoop. Met deze card krijgt u korting op uw filmbezoeken en op drank en eten in onze zalen en onze foyer. De card werkt als een opwaardeerkaart en bestaat uit twee pijlers. De eerste pijler is de ticketing. Deze werkt als een tien strippenkaart. U dient in één keer €65 euro op deze card te zetten waarna u tien keer naar de film kan. U kunt dus voor €6,50 naar de bioscoop bij 2D & 3D voorstelling en u betaalt geen extra toeslagen! Na deze tien keer dient u de vipcard opnieuw op te waarderen. Daarnaast krijgt u 10% korting op al onze horeca. De Vip-card is niet naamsgebonden en altijd geldig. Meer info vindt u hier.
Is jullie maandag / zondagochtend € 5,- actie ook in vakanties en op feestdagen geldig?
Beide acties zijn altijd geldig. Dus ook in vakanties en op feestdagen. Tijdens vakanties en feestdagen draaien wij op maandag meestal ook in de middag en profiteert uw dus de hele dag van deze korting! In de vakanties draaien we elke dag om 11.00 uur en ook dan betaalt u maar € 5,-.
Dit tarief is zonder eventuele 3D-toeslag (€ 1,50) en toeslag voor lange films (€ 1,-).
Kan ik VVV-bonnen inleveren?
Helaas neemt de Royal Servicebioscoop geen VVV-bonnen aan. Klik hier om te zien welke bioscoopbonnen wij wel aannemen.
Wat zijn de voorwaarden van mijn MaDiWoDo-bon?
Deze bioscoopbon is alleen geldig op maandag t/m donderdag in te wisselen voor een regulier bioscoopticket excl. Eventuele toeslagen. Deze bioscoopbonnen hebben ook een einddatum. Na het bereiken van deze einddatum zijn ze helaas niet meer te verzilveren. Tevens kunnen de MaDiWoDo-bioscoopkaarten ook niet worden verzilverd tijdens officiële feestdagen en in kerstvakanties. MaDiWoDo-bioscoopkaarten zijn niet te koop in winkels en alleen maar beschikbaar voor bedrijven via de branchevereniging NVBF.
Verkopen jullie ook Bioscoopbonnen?
De Royal Servicebioscoop verkoopt aan de kassa twee verschillende soorten bioscoopbonnen. Het zogenoemde ‘Royaaltje’ en de dinerbon. Wij verkopen géén nationale bioscoopbonnen of andere bioscoopbonnen.
Welke regels gelden er omtrent de kijkwijzer?
De Royal Servicebioscoop houdt zich strikt aan de gestelde kijkwijzer. Bij twijfel kan onze collega aan de kassa vragen om uw legitimatie. Indien u zich niet kan legitimeren mag onze collega u de toegang weigeren bij twijfel. De kijkwijzer adviseert en waarschuwt ouders en opvoeders tot welke leeftijd een film schadelijk kan zijn voor kinderen en welke elementen er aan bod komen. Echter is de kijkwijzer ook wettelijk vastgelegd in art. 240a in het Wetboek van Strafrecht: “Met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die een afbeelding of voorwerp, of een gegevensdrager, bevattende een afbeelding waarvan de vertoning schadelijk is te achten voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar, verstrekt, aanbiedt of vertoont aan een minderjarige van wie hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, dat deze jonger is dan zestien jaar”.
De kijkwijzer geeft aan 12 jaar. Maar ik ben jonger, mag ik de film dan wel bezoeken?
Toegestaan is om met begeleiding van een volwassene een film met als leeftijdskeuring 12 jaar of ouder te bezoeken. Niet toegestaan is om een film met als leeftijdskeuring 12 jaar of ouder te bezoeken zonder begeleiding van een volwassene.
De kijkwijzer geeft aan 16 jaar. Maar ik ben jonger, mag ik de film dan wel bezoeken?
Het is niet toegestaan om als persoon met een leeftijd jonger dan 16 een film te bezoeken met als leeftijdskeuring 16 jaar en ouder. Ook niet onder begeleiding van een volwassene. Zoals de wettelijke bepaling al aangeeft zijn wij strafbaar indien wij een persoon toelaten tot een film met de leeftijdskeuring 16 jaar ouder.
Waar vind ik meer informatie over kijkwijzer?
Indien u meer informatie wenst over de kijkwijzer, bezoek de website: www.kijkwijzer.nl
Is er vrije stoelkeuze of moet ik een stoel reserveren?
Tijdens reguliere voorstelling is er altijd sprake van vrije stoelkeuze. U bent vrij om uw gewenste stoel te kiezen. Let wel dat tijdens drukke voorstellingen het handig is om op tijd te komen. Wie het eerste zit, wie het eerst maalt. Voor speciale voorstellingen is er géén vrije stoelkeuze en worden er vaste plaatsen toegewezen. Indien stoelkeuze een vereiste is, wordt dit vermeld op het betreffende event. Onze tip is om de aanwijzingen van onze collega’s in de zaal altijd op te volgen.
Is de Royal Servicebioscoop rolstoel vriendelijk?
In de Royal Servicebioscoop zijn drie van de vier zalen rolstoel toegankelijk. Het is dan ook aan te raden om indien u een film wilt bezoeken één dag van tevoren ons te bellen om na vraag te doen of de betreffende film die u wilt bezoeken in een rolstoeltoegankelijke zaal draait. Indien dit niet het geval is kunnen wij dit nog altijd aanpassen, mits er géén reserveringen zijn geplaatst en kaarten zijn verkocht voor een andere voorstelling. Wij adviseren u om 30 minuten voor aanvang van de voorstelling aanwezig te zijn.
Beschikt de bioscoop ook over een loveseat?
De Royal Servicebioscoop beschikt over loveseats alleen in zaal 2. Een loveseat zijn twee stoelen waartussen de armleuning is weggehaald. Hierdoor kunnen je lekker dicht tegen je lief aankruipen.
Wat is het verschil tussen zaal- en balkonplekken?
In onze bioscoop zijn er twee zalen met een balkon (zaal 1 en zaal 4). Het verschil tussen zaal- en balkonplekken is, logischerwijs, dat je op het balkon hoger zit dat in de zaal. Je kijkt hierdoor wat rechter tegen het scherm aan. Daarbij zijn de stoelen op het balkon wat relaxter en is er meer beenruimte. Balkontickets zijn € 1,- duurder boven op de geldende entreeprijs.
LAATSTE TWEETS